social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/1/6

14:59:5

141

دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران استاندارد گیلان با نماینده معظم ولی فقیه و امام جمعه رشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، در دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران اداره کل استاندارد گیلان عنوان کرد؛ استاندارد سازی باید در همه زوایای زندگی مردم وارد شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در این دیدار گفت: رعایت حقوق مصرف کننده از الزامات توسعه اجتماعی است و این کار با رعایت اصول و قوانین سازمان ملی استاندارد میسر می شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: تحقق این هدف مهم که از انتظارات به حق رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در بستر تلاش مجدانه و هدفمند مسئولان برای مشارکت بخشی عموم مردم در عرصه‌ی اقتصاد و تولید میسر می‌شود و این مهم در سال جدید باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به رشد و نفوذ تکنولوژی در زندگی امروز بشر تصریح کرد: کارکنان استاندارد برای تعیین سطح استاندارد کالاهای تولیدی باید از تکنولوژی های مدرن استفاده کنند تا حقوق مصرف کنندگان بیشتر رعایت شود. استاندارد سازی باید در همه زوایای زندگی مردم وارد شود تا مردم با آسایش خاطر از محصولات استفاده کنند.
آیت الله رسول فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در جامعه اظهار داشت: نشان استاندارد به معنای واقعی نشانگر اعتماد و اطمینان مصرف کنندگان کالا و خدمات است.
وی به لزوم توجه بیشتر به ایجاد اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: جلوگیری از عرضه محصولات کشاورزی به صورت فله ای و افزایش صنایع بسته بندی در این میان موثر است.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: استاندارد سازی یعنی ضابطه مندی مردم به مصرف کالاها با نشان استاندارد، علاوه بر ارتقای سلامت جامعه، موجب کاهش هزینه‌های درمان که جامعه بهتر و روان آرام برای مردم آن جامعه را به همراه خواهد داشت.
مجتبی معصوم نژاد مدیرکل استاندارد گیلان هم در این دیدار گفت: طرح ویژه استاندارد برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از ۱۵ اسفند۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ به مدت یک ماه در ۱۲ گروه خدمات با هدف ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی عملیاتی شده و هم اکنون نیز در حال اجراست.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه مردم دار برای تعامل و مشارکت مردمی در بحث استاندارد، افزود: این سامانه از ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۲ راه اندازی شده و شهروندان می توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند.
مدیرکل استاندارد گیلان از آیت الله رسول فلاحتی نماینده‌ ولی فقیه در گیلان درخواست کرد از تریبون نماز جمعه، مطالبه گری مردمی در بحث استاندارد، از طریق سامانه مردم دار را تبیین نمایند.
مدیرکل استاندار گیلان عنوان کرد: سامانه مردم دار بستر الکترونیکی رسیدگی به گزارشات، درخواست ها و نظرات شهروندان، برای دادخواهی مردم در کیفی‌گرایی محصولات و خدمات است.
شهروندان می توانند گزارش مربوط به تخلفات در حوزه کالا، خودرو، خدمات (آسانسور، تجهیزات تفریحی، جایگاه سوخت)، نهادهای ارزیابی انطباق و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت غیرحضوری به اطلاع متولیان امر رسانده و ارتقای کیفیت زندگی خود را مطالبه کنند.
درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فرآهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات  خود را با الصاق عکس ، ویدیو یا صدا در حوزه های مخلتف از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری نماید.
اخبار رسمی اداره کل استاندارد گیلان

  https://rasht.inso.gov.ir
https://www.aparat.com/GuilanStandards
@insoguilan

تصاویر