اخبار آرشیو

در نخستین جلسه شورای استاندارد گیلان

غلامرضا شریعتی:بحث استفاده از محصولات استاندارد با جان مردم در ارتباط است

⭕️بحث استفاده از محصولات استاندارد با جان مردم در ارتباط است
🔶رئیس سازمان ملی استاندارد  گفت: بحث استفاده از محصولات استاندارد و مرغوب بسیار مهم و حیاتی و حتی با جان مردم در ارتباط است. 
🔶به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گیلان غلامرضا شریعتی سه شنبه شب در نخستین جلسه شورای استاندارد گیلان در رشت اظهار داشت: در حال حاضر میانگین کیفیت برنج های وارداتی حدود ۶۰ درصد از استانداردهای داخلی را اخذ می کند که قابل مقایسه با برنج بومی نیست 
🔶وی افزود: طبق پژوهشی که انجام شده، برنج گیلان و گلستان در حد استاندارد و برنج مازندران نیز در حدود ۷۰ درصد الگوهای استاندارد است و میانگین کشوری نیز در سطح ۸۷ درصد قرار دارد.
🔶رئیس سازمان ملی استاندار کیفی سازی برنج های داخلی را نمونه ای از توان تولیدی کشور عنوان کرد و گفت: باید در سایر محصولات به خصوص حوزه کشاورزی نیز کیفیت‌ها به بالاترین سطح برسد تا علاوه بر رضایت مشتریان داخلی، در بخش صادرات نیز موفق تر عمل کنیم.
🔶شریعتی خاطرنشان کرد: بحث استفاده از محصولات استاندارد و مرغوب بسیار مهم و حیاتی و حتی با جان مردم در ارتباط است چون در زلزله هایی که شاهد بودیم به دلیل استفاده ار مصالح نامرغوب، شاهد خرابی های زیادی بودیم در صورتی که با رعایت استفاده ار مصالح مرغوب و استاندارد در زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان کمترین خرابی را در بخش ساختمان ها و اماکن مسکونی شاهد بودیم.
🔶وی به محصولات کشاورزی استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: گیلان دارای محصولاتی مهم همچون زیتون ، چای ، برنج و دیگر موارد است که آزمایشگاه های کنترل کیفیت این محصولات نیز باید مرجع کشور باشند. از سوی دیگر این محصولات باید در کیفیت بسیار مطلوب تری عرضه شوند که هم اینک نیز کیفیت بعضی از محصولات بالاتر از نمونه های خارجی است.
🔶رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هدف استاندارد رضایت مشتری داخلی و همچنین مشتریان خارجی و بخش صادرات است که در این راستا باید کیفیت مطلوب مدنظر قرار گیرد و تلاش بیشتری را طلب می کند.
🔶شریعتی ادامه داد: کارشناسان سازمان استاندارد به عنوان ضابطان قضایی فعالیت می کنند و بجز خدمات بهداشتی و درمانی، متولی امر کیفیت سایر موارد، سازمان ملی استاندارد می باشد که این امر نشان دهنده اهمیت قانون به جایگاه کیفیت است.
 

سایر تصاویر: