social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

سه‌شنبه1403/1/28

12:06:4

101

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی استان گیلان در راستای توسعه مدیریت و دانش استاندارد

مجتبی معصوم‌ نژاد، مدیرکل استاندارد گیلان، روز گذشته ۲۷ فروردین 1403 در دیدار سرپرست و جمعی از مدیران سازمان جهاد دانشگاهی گیلان، با اشاره به تدوین روش اجرایی توسعه مدیریت و دانش استاندارد، اظهار کرد: در این روش اجرایی که اخیرا به اداره کل استاندارد استان ابلاغ شده، سازمان‌ها و نهادهایی که می‌توانند در زمینه آموزشی و پژوهشی با استاندارد مشارکت داشته باشند، مشخص شده که شرح وظایف سازمان جهاد دانشگاهی نیز در آن وجود دارد.
وی افزود: مشارکت در زمینه‌ برگزاری دوره‌های آموزشی، توان افزایی و همایش‌ها و امکان مطالعه و پژوهش در حوزه استاندارد از مواردی است که می‌توان در این زمینه مشارکت کرد.
مدیرکل استاندارد گیلان، فراهم شدن شرایط کارآموزی مدیران کنترل کیفیت در مراکز تخصصی و کارشناسان رسمی استاندارد و ارتباط موثر با پژوهشگاه استاندارد در حوزه آموزش و ترویج را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک بین دو نهاد برشمرد.
معصوم نژاد افزود: در نشست‌های تخصصی و تشکیل کمیته‌ها و زیرگروه‌های مختلف، می‌توان جزئیات روش اجرایی توسعه مدیریت و دانش استاندارد را بررسی و زمینه‌های مشترک همکاری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کرد.
وی با ابراز رضایت از سابقه آموزشی و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی در کشور، تصریح کرد: جهاددانشگاهی جزو مراکز با سابقه آموزشی و پژوهشی بوده و از گذشته به عنوان پشتوانه علمی و پژوهشی و فناوری کشور محسوب می‌شود.
مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه باید با الهام گرفتن از تفاهم‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد ایران و بومی‌سازی آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گیلان در راستای تحقق شعار سال گام برداشت، تصریح کرد: با توجه به گستردگی ماموریت‌های جهاددانشگاهی و با وجود نیاز استان به آزمایشگاه‌های همکار به ویژه در بحث گمرکات استان در بنادر آستارا و بندرانزلی‌، می‌توان در زمینه‌های مرتبط با صادرات و واردات گام‌های موثری برداشت.
معصوم نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی کار و وجود برخی از محدودیت‌ها در استان می‌توانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی این کمبودها را برطرف کنیم و در زمینه توسعه اقتصادی و تامین سلامت مردم گام برداریم.
هادی مدبری سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان نیزبا اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و جهاد دانشگاهی کشور، اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی گیلان آماده همکاری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با اداره کل استاندارد استان است.
وی با بیان اینکه همکاری‌های مستمر و موثر می‌تواند سبب پیشرفت گیلان و کشور در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی شود، افزود: در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان گیلان، آموزش‌ها در دو بخش مهارت محور مرتبط با دوره‌های ضمن خدمت و دوره‌های فراگیران آزاد برای جذب در بازار کار برگزار می‌شود.

اخبار رسمی اداره کل استاندارد گیلان