اخبار آرشیو

در حاشیه روز جهانی استاندارد

مدیر کل استاندارد گیلان؛ رعایت استانداردها ضرورت اقتصادی بهتر در استان

🔻مدیر کل استاندارد گیلان گفت: با رعایت استانداردها شرایط اقتصادی و دیگر بخش های استان بهتر خواهد شد.
🔻مهناز جعفریان نیز امروز در ادامه مراسم تقدیر از واحدهای تولیدی کیفی و برتر استان که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت و مشکلات کرونایی جهان شعار امسال سازمان استاندارد جهانی با عنوان چشم اندازی مشترک برای جهانی بهتر تعیین شده است. 
🔻وی افزود: اگر بخواهیم در همراهی در حوزه صنعت و خدمت پیش برویم باید در استانداردسازی ها هم قدم و همفکر باشیم.
🔻جعفریان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف مهم برنامه ریزی شده تا حد امکان از بروکراسی های دست و پا گیر پرهیز شود و می خواهیم تا حد امکان راهکاری برای تسهیل و تسریع فرایندها و کسب و کار وجود داشته باشد‌.
🔻جعفریان با تاکید بر اینکه ملزم به حمایت از صادرات هستیم و باید به صادرات قدرت دهیم تا در فرایند اقتصادی جهان بدرخشیم، ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ هزار استاندارد ملی مدون داریم و در برخی از این استانداردها بازنگری در دستور کار قرار گرفته تا متناسب با تکنولوژی روز حرکت شود .
🔻جعفریان با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی نامناسب، انگیزه تقلبات را ممکن است افزایش دهد ادامه داد: تمام فعالیت ها در حوزه اجرای استاندارد، فعالیت های پویا و مستمر هستند و در استان درصد افزایش خوبی را هم در نظارت بر واحد‌های تولیدی و خدماتی را کسب کرده ایم.
🔻مدیرکل استاندارد گیلان خاطرنشان کرد: با آموزش های آنلاین موفق شدیم به میزان ۱۵ هزار نفر ساعت کلاس برای افراد مختلف برگزار کنیم.‌
🔻جعفریان با بیان اینکه برخی از واحد‌های تولیدی در استان مصرف انرژی زیادی دارند، اظهار کرد: ۱۴ گروه صنعتی ارزیابی شدند و برای این صنایع انرژی بر فرایند استاندار سازی را تعریف کردیم و با برنامه ریزی ها مصرف انرژی را کنترل می کنیم تا سطح مصرف انرژی به حد استاندارد برسد.
🔻جعفریان به ارزیابی ها در نازل سوخت جایگاه های سی ان جی اشاره کرد و ۲۲۳۷ نازل سوخت نظارت شده در استان را حاصل این ارزیابی ها عنوان کرد و افزود: نمونه برداری هایی نیز از جایگاه سوخت مایع انجام شده و همچنین کیفیت بنزین و سوخت های مایع در سطح استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
🔻وی گفت: امسال ۱۱۶ نازل سی ان جی  از لحاظ کالیبراسیون را ارزیابی کرده و هر جایگاهی که مشکلات فنی داشت به شرکت پخش فراورده های  نفتی گزارش داده شده که در نهایت منجربه قطع گاز این واحدها شد 
🔻در همین ارتباط ودر پی کنترل کارشناسان ما در ۶ ماهه اول امسال  ۳۲ جایگاه بدلیل نقص فنی به طور موقت قطعی گاز داشتند که پس از رفع نقص به چرخه خدمت بازگشتند.

🔻مدیر کل استاندارد گیلان از ارزیابی ترازوها و باسکول  واحد‌های صنفی و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ۱۲ آزمایشگاه همکار خبرداد و گفت:  شرایط و ارزیابی ها بصورت مستمر صورت گرفته و در برخی موارد ارزیابی از راه دور نیز انجام می شود.
🔻وی در پایان خاطرنشان کرد اداره کل استاندارد گیلان علاوه بر اینکه در مسیر حرکت و کمک به واحد‌های تولیدی گام بر می دارد با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد داشت و در راستای سلامت و امنیت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

🔻در پایان این مراسم از چهار واحد تولیدی برتر و برگزیده از نظر رعایت الزامات استاندارد، تجلیل شد.

سایر تصاویر: