اخبار آرشیو

در مراسم گرامیداشت روز ملی استاندارد؛

استاندار گیلان: مسیر دستیابی به توسعه پایدار با رعایت الزامات استاندارد، هموار شود

استاندار گیلان تأکید کرد که مسیر دستیابی به توسعه پایدار، علاوه بر بهره گیری از دانش و فناوری، با رعایت الزامات استاندارد به ویژه ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی هموار شود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت روز ملی استاندارد با تبریک این مناسبت و بیان اینکه توسعه پایدار با مشارکت و هم‌افزایی بخش خصوصی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی محقق می‌شود، اظهار داشت: براساس اسناد بالادستی؛ دستیابی به توسعه پایدار علاوه بر مراعات استانداردها به ویژه زیست محیطی و منابع طبیعی، باید با برخورداری از دانش و فناوری مسیر را هموار کنیم.
وی اقتصاد و تولید را مهمترین اولویت‌های تعیین شده طی سالیان اخیر بر مبنای سیاست‌های نظام توسط رهبر معظم انقلاب عنوان و با اشاره به نگاه ایشان مبنی بر زمینه‌سازی مشارکت بیشتر واحدهای تولیدی و اقتصادی توسط همه ارکان کشور، خاطرنشان کرد: در این مسیر سازمان استاندارد، رسالت مهمی برعهده داشته و نقش‌ مؤثری نیز ایفا کرده است.
نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: سازمان استاندارد ضمن جلوگیری از فربه‌شدن ساختار اداری از رویکردهای مدیریت برمبنای پررنگ کردن نظارت‌ها و بهره‌گیری از برون‌سپاری فعالیت‌ها با مشارکت آزمایشگاه‌های دیگر استفاده کرده است.
وی به حمایت از تولیدکنندگان در جلسات مختلف به‌ویژه توسعه‌ صادرات غیرنفتی اشاره و با بیان اینکه استانداردسازی و کیفی‌سازی محصولات گامی موثر در نیل به اهداف است، گفت: برخورداری گیلان از واحدهای با تولید انبوهی که کمترین مرجوعی را داشته و در راستای رشد صادرات هدفگذاری می‌کنند، مایه مباهات است.
استاندار گیلان به تلاش فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان در جهت جذب بازار ۶۰ میلیونی کشورهای منطقه با افزایش رقابت‌پذیری در کنار بازار داخلی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان گیلانی باید برای ایام پیش‌ رو پس از تکمیل کریدور شمال به جنوب، با اتصال راه آهن به بندرکاسپین و ظرفیت بالای بنادر گیلان، چشم‌انداز صادراتی ترسیم کنند.
وی ادامه داد: در شرایط کرونایی، مجموعه استاندارد با تبدیل آسیب‌ها به فرصت به صورت برخط در آموزش‌ جامعه هدف نقش‌آفرینی کرد.
دکتر زارع با اشاره به سهم ارزنده گیلان در تولید انواع محصولات صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و دستی و پتانسیل صادرات علاوه بر تأمین نیاز داخلی، افزود: نشان استاندارد در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های کلان دولت و همچنین نزد افکار عمومی جایگاهی والا دارد که باید با اعتمادسازی بیشتر این سرمایه اجتماعی حفظ شود.
وی بر لزوم برخورد جدی و مقابله با سوداگرانی که با تولید محصولات غیراستاندارد، سلامت و جان مردم را به خطر می‌اندازند، تأکید و اضافه کرد: در هر حوزه‌ای ردپایی از اهمیت و توجه به استاندارد وجود دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
در پایان این مراسم از چهار واحد برگزیده از نظر رعایت الزامات استاندارد، تجلیل شد.