اخبار آرشیو

در ۴ ماهه نخست امسال انجام شد؛

صدور ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در گیلان

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گیلان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان گیلان صادر شده است.
به گزارش ایلنا از رشت،علیرضا نیک کار در نشست خبری به مناسبت هفته استاندارد با اشاره به صدور ۴۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهار ماه نخست سال، افزود: تعداد شش پروانه تشویقی استاندارد نیز در این مدت صادر شده است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد گیلان با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال بیش از ۹۵۳ اظهارنامه صادراتی ارزیابی شد، ادامه داد: ۵۶۶ گواهی انطباق اظهارنامه واردات نیز ارزیابی شده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ جایگاه سی ان جی پرخطر در سطح استان گیلان شناسایی شد، گفت: این جایگاه‌ها باید پس از رفع نواقص و تأیید، به فعالیت خود ادامه دهند.
انجام ۱۵۰ بازرسی از نشان استاندارد در گیلان
معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: از سال گذشته میزان فعالیت‌های کمی خود را کاهش و نسبت به ارتقای کیفیت استانداردهای ملی اقدام شده است.
مهدی محمدی گفت: سالی ۵۰ مورد تدوین استاندارد داشته ایم که سال گذشته این میزان ۱۸ مورد بوده و امسال نیز ۱۰ مورد برنامه تدوین ملی استاندارد را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به بازرسی از ۱۵۰ مورد نشان استاندارد، عنوان کرد: پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی در زمینه گازهای گلخانه‌ای را برای ایزو ارسال کرده‌ایم.