اخبار آرشیو

استاندار گیلان در جلسه شورای عالی استاندارد

استاندار گیلان :تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد استان گامی موثر در حمایت از تولید در گیلان 

⭕️تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد استان گامی موثر در حمایت از تولید در گیلان 
 
🔶استاندار گیلان گفت: بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد استان گامی موثر در حمایت از تولید گیلان است.
🔶ارسلان زارع در جلسه شورای استاندارد گیلان که با حضور دکتر شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از مراکز مرجع، وظایف خطیر و سنگینی بر دوش دارد چراکه به نوعی زندگی همه مردم متأثر از عملکرد این سازمان است. 

🔶وی ادامه داد: مردم با اطمینانی که نسبت به نشان استاندارد دارند مطمئنند که بررسی ها، اظهار و اعلام نظرهای این مجموعه از پشتوانه علمی، فنی و تخصصی برخوردار بوده و به همین جهت خیالشان نسبت به کالاهای دارای نشان استاندارد، آسوده است.

🔶زارع گفت: سازمان ملی استاندارد باید با تلاش مضاعف، از اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این سازمان بویژه نشان استاندارد، پاسداری و حفاظت کند. 
🔶استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بهبود و نوسازی تجهیزات و آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد و استفاده از آزمایشگاه های همکار در استان ها، گامی موثر در جهت حمایت از تولیدکنندگان و تسریع در فرآیند صدور مجوزهاست. 

🔶وی با اشاره ظرفیت‌های گوناگون گیلان در بخش های صنعت، تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته و خدمات گردشگری متناسب با رسالت سازمان ملی استاندارد افزود: در دولت برای استانداردسازی بخش زیادی از محصولات کشاورزی از جمله زیتون، گام‌های موثر برداشته شده. 
🔶زارع یادآور شد: باتوجه به جایگاه برتر گیلان در ۲۰ محصول تولیدی، برای ارائه خدمات بهتر به جمعیت متراکم استان، ایجاد دفاتر و نمایندگی شهرستانی منجر به تسهیل امور و رضایتمندی مردم شده است. 
🔶وی اظهار کرد: باتوجه به وجود سه بندر فعال آستارا، انزلی و کاسپین، این استان در زمره استان های مهم کشور قرار دارد و با در نظر داشتن گردشگرپذیربودن گیلان و وجود مراکز تفریحی، اقامتی و شهربازی، حفظ سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است. 

🔶استاندار گیلان استانداردسازی محصولات و خدمات در استان با هدف حضور مؤثر در بازارهای منطقه ای و جهانی باتوجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را نیازمند مشارکت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست و گفت: دقت و نظارت بر استاندارد واردات و صادرات کالا از مرزهای زمینی و دریایی استان، یک ضرورت است چراکه خروج کالای بدون استاندارد می تواند راه صادرات آن کالا را ببندد. 
🔶وی خاطرنشان کرد: در تولید هر نوع کالایی به ویژه کالاهای روزمره مورد نیاز مردم به‌واسطه ارتباط مستقیم با سلامت و جان آنان، باید به رعایت استانداردها اعتقاد داشته باشیم و اصول و چارچوب‌ها را رعایت کنیم. 
🔶زارع تصریح کرد:به‌طور قطع ارتقاء استاندارد و کیفی‌سازی محصولات و خدمات، اعتماد عمومی، رضایتمندی مردم و رشد و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

🔶مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد گیلان هم در جلسه این شورا گزارشی از دستگاه متبوع خود ارائه کرد  و با اشاره به برخی قوانین و مقررات استاندارد بر لزوم توجه به این قوانین تاکید کرد