اخبار آرشیو

مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد گیلان

روغن زیتون رودبار باید به صورت استاندارد عرضه شود

مهناز جعفریان در حاشیه بازدید رییس سازمان ملی استاندارد ایران از اداره استاندارد شهرستان رودبار با اشاره به تولید روغن زیتون در این منطقه گفت: تولیدکنندگان روغن زیتون می توانند با تولید محصول استاندارد، علاوه بر بازار داخل ، بازارهای صادراتی را هدف قرار دهند.
وی افزود: تجهیز اداره استاندارد رودبار و تبدیل آزمایشگاه آن به مرجع تست و اعلام نظر در خصوص کیفیت زیتون موجب جلب اعتماد مشتریان و ارتقای کیفیت روغن زیتون رودبار می شود.
جعفریان ادامه داد: در رودبار 70 واحد فرآوری و روغن کشی وجود دارد که تعداد 40 واحد آن تحت پوشش استاندارد هستند.
جعفریان با بیان اینکه رودبار همچنان مرکز فروش روغن زیتون کشور است تصریح کرد: این امر ضرورت کنترل و تظارت دقیقتر بر بازار را ایجاب می کند.
وی کنترل بازار و جلوگیری از تقلب را  ضروری دانست و افزود:فله فروشی زیتون و روغن زیتون یکی از چالش های استاندارد در  بازار زیتون است.
جعفریان خاطرنشان کرد: میوه زیتون رودبار به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب دارای دانه های لطیف و با کیفیت بالای روغن است اما در برخی مواقع فروش آن به صورت فله و غیر استاندارد به بازار این محصول لطمه می زند.
مدیر کل استاندارد گیلان گفت: تولید کنندگان زیتون و روغن زیتون در رودبار محصولات با کیفیتی تولید می کنند و حتی محصولاتشان با بازارهای وارداتی قابل رقابت است و برای حفظ و گسترش بازارهای روغن زیتون باید تولید و عرضه روغن زیتون به صورت استاندارد در اولویت کاری تولیدکنندگان قرار گیرد.