social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
1397/2/3 دوشنبه
به میز خدمت اداره کل استاندارد گیلان خوش آمدید.



نام خدمت تدوین استاندارد ملی و مشارکت در استانداردهای بین المللی    شناسه خدمت: 10031455000  
زیر خدمت 1- تدوین استانداردهای ملی: شناسه زیر خدمت:10031455100 
2- مشارکت در تدوین استاندارد های بین المللی (CODEX, IEC, ISO, OIML) : شناسه زیر خدمت:10011455101
مسئول ارائه کننده سرکار خانم کتابچی
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 ، داخلی : 136  پست الکترونیک: m.ketabchi@inso.gov.ir
سامانه مرتبط سامانه تدوین استاندارد ملی (سمایار) سامانه جامع استانداردسازی
شرح خدمت نوع مخاطبین: مراکز علمی و تحقیقاتی، دانشجویان، اساتید، بازنشستگان، عموم مردم، دستگاه‌های عمومی، دستگاه‌های اجرایی                                                        
مراحل انجام کار: 1- ثبت درخواست عضويت در تدوين. 2- تاييد درخواست عضويت توسط رابطين.  3- ثبت پيشنهاد تدوين استاندارد. 4- طرح در كميته برنامه ريزي و تاييد آن.  5- بستن قرارداد تدوين و ابلاغ آن به دبير. 6- برگزاري جلسات اوليه، فني، نهايي و كميته ملي. 7- ارسال براي چاپ و اطلاع رساني.



نام خدمت تاييد صلاحيت اشخاص حقیقی و حقوقی در امر نظارت بر کیفیت و آموزش شناسه خدمت:  13011456000
زیر خدمت 1- تائید صلاحیت آزمایشگاههای همکار شناسه زیر خدمت:13011456100 2- تائید صلاحیت شرکتهای بازرسی شناسه زیر خدمت:13011456101
3- تائید صلاحیت شرکتهای گواهی دهنده شناسه زیر خدمت:13011456102 4- تائید صلاحیت شرکتهای آموزشی همکار شناسه زیرخدمت:13011456103
5- تائید صلاحیت کارشناسان استاندارد شناسه زیر خدمت:13011456104 6- تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی شناسه زیر خدمت: 13011456105 
7-  تایید صلاحیت شرکت های ارائه کننده سیستم های مدیریت زیست محیطی 13011456106
8- تایید صلاحیت شرکت های ارائه کننده سیستم های مدیریت ایمنی مواد غذایی 13011456107   HAASP))
9- تایید صلاحیت شرکتهای ارائه کننده سیستم های مدیریت انرژی13011456108
مسئول ارائه کننده سرکار خانم صادقی پور
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 ، داخلی : 142   پست الکترونیک: m.sadeghioor@inso.gov.ir
سامانه مرتبط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران پرتال کارشناسان استاندارد  سامانه نظارت بر اجرای استاندارد
شرح خدمت نوع مخاطبین:  آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی
مراحل انجام کار: 1- درخواست برای تایید صلاحیت. 2- بررسی درخواست تائید صلاحیت. 3- بازنگری منابع و پذیرش درخواست. 4- آماده سازی برای ارزیابی (بازدید مقدماتی). 5- بازنگری مستندات و سوابق. 6- طرح ریزی ارزیابی. 7- ارزیابی در محل. 8- گزارش نهائی ارزیابی.


نام خدمت نظارت بر کیفیت ارائه خدمت و تولید کالا
زیر خدمت 1- صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تویلد داخل مشمول استاندارد شناسه زیر خدمت:10031457100
2- تعلیق پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد 10031457102
3- نظارت بر کیفیت کالاهای تولید داخل 10031457103 4- نظارت بر ایمنی آسانسور 10031457104
5- نظارت بر کیفیت تجهیزات موجود در شهربازی ها 10031457105 6- نظارت بر کیفیت دیگی بخار 10031457106
7- نظارت بر کیفیت خدمات ترمینال عرضه سوخت گاز طبیعی 10031457107 8- نظارت بر کیفیت خدمات واحدهای انرژی 10031457108
9- نظارت بر کیفیت خدمات سردخانه 10031457109 10- نظارت برکیفیت خودرو ونیرو محرکه 10031457110
11- صدور گواهینامه های اظهار یه انطباق با استاندارد 10031457110 12- صدور پروانه کاربرد نشان حلال 10031457112
مسئول ارائه کننده سرکار خانم غلامپور
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 ، 
داخلی : 138  پست الکترونیک: dabirkhanehgu@inso.gov.ir
سامانه مرتبط  سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سامانه مدیریت بازرسی آسانسور
سامانه نظارت بر تجهیزات تفریحی سيستم نظارت بر استاندارد جايگاههاي CNG
شرح خدمت نوع مخاطبین: واحد های تولید و خدماتی
مراحل انجام کار: صدور پروانه:
1- در خواست توسط متقاضی. 2- بررسی مدارک توسط کارشناس. 3- نمونه بازرسی و برداری. 4- آزمایشگاه.  5- تایید فورم های آزمون توسط کارشناس. 6- تایید توسط رئیس اجرا.  7- تایید توسط کارشناسان ستاد.  8- کمیته علائم در استان.  9- گرفتن شماره استاندارد از ستاد. 10- چاپ پروانه استاندار.
تمدید پروانه:
1- در خواست توسط واحد تولیدی 2- بررسی سوابق حداقل چهار بار بازرسی و نمونه برداری و آزمون در طول یک سال  3- تایید توسط کارشناس  4- تایید توسط رئیس اجرا  5- تایید قسمت مالی 6- تایید معاون فنی 6- چاپ پروانه استاندارد و تمدید یک سال تاریخ پروانه
 

 
نام خدمت ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی شناسه خدمت: 10031458000
زیر خدمت 1- فرآیند صدور مجوز کالاهای صادارتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری شناسه زیر خدمت:10031458100
2- ارزیابی و اعلام ماهیت کالا وارده/صادره(تعیین ماهیت کالا اظهار شده) شناسه زیر خدمت: 10031458101
3- صدور کد استانداردفرآورده های نفتی شناسه خدمت:  13031458102
4- صدور تاییدیه های نوعی استاندارد ( خودرو، موتور سیکلت ، تراکتور ، باطری ، لاستیک و تبلت وارداتی) شناسه خدمت:  13011458103
5- صدور گواهی ثبت کالا برند و صادرکننده برتر شناسه خدمت:  13011458104
مسئول ارائه کننده جناب آقای مهندس طالائی
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 پست الکترونیک: h.talaee@inso.gov.ir
سامانه مرتبط سامانه صادرات و واردات
شرح خدمت نوع مخاطبین:واحد های تولید و خدماتی ، واردکنندگان و صادر کنندگان
مراحل انجام کار: مراحل انجام کار: 1- درخواست برای صدور مجوز 2- بررسی درخواست 3- ارسال به شرکت بازرسی جهت بازرسی و نمونه برداری 4- ارسال به آزمایشگاه جهت آزمون 5- صدور مجوز درصورت دارا بودن شرایط استاندارد 6- ارسال اطلاعات به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دریافت شناسه  7- اعلام شناسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات مجوز به گمرک


 
نام خدمت ارزیابی وسایل توزین در مراکز عرضه عمومی  شناسه خدمت: 10031459000
زیر خدمت 1- نظارت بر عملکرد وسایل توزین سنگین (باسکول همکف جاده‌ای) شناسه زیر خدمت:10031459100
2-پلمپ‌گذاری وسایل توزین  سبک (مورداستفاده در داد و ستد عمومی) شناسه زیر خدمت:10031459101
3- آزمون نازل‌های سوخت مایع شناسه زیر خدمت:10031459102
4- نظارت بر عملکرد وسایل توزین سبک شناسه زیر خدمت:10031459103
مسئول ارائه کننده جناب آقای جعفرزاده
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 ، داخلی :- پست الکترونیک:  
dabirkhanehgu@inso.gov.ir
سامانه مرتبط سامانه اندازه‌شناسی قانونی
شرح خدمت نوع مخاطبین: تولیدکنندگان و صاحبان وسایل توزین
مراحل انجام کار: مراحل انجام کار:
1- ثبت درخواست توسط متقاضی آزمون. 2- مدیرکل استان جهت اقدام و ارجاع. 3- رئیس اداره اندازه شناسی استان. 4- آزمایشگاه جهت انجام ازمون. 5- انجام ازمون توسط بازرس. 6- بررسی نتیجه آزمون انجام شده توسط آزمایشگاه. 7- بررسی نتیجه آزمون توسط رئیس اداره اندازه شناسی استان. 8- آرشیو درخواست
 

نام خدمت ترویج و فرهنگ سازی استاندارد 10031940000
زیر خدمت
1- آموزش استانداردسازی برون سازمانی 18051941100
2- آموزش کارشناسان استاندارد 18051941101
3- آموزس مسئولین کنترل کیفیت 18051941102
مسئول ارائه کننده سرکار خانم مهندس صمدی
شماره تماس اداره : 1517 و 34917 ، داخلی :136 پست الکترونیک:
s.samadi@inso.gov.ir
سامانه مرتبط  سایت سازمان سامانه نظارت بر اجرای استاندارد
شرح خدمت نوع مخاطبین: مراکز علمی و تحقیقاتی، دانشجویان، اساتید، بازنشستگان، عموم مردم، دستگاه‌های عمومی، دستگاه‌های اجرایی
 

نام و نام خانوادگی مسئول میز خدمت: خانم رهبر 
تلفن های اداره: 34917 و 1517، داخلی میز خدمت:144
پست الکترونیک: dabirkhanehgu@inso.gov.ir


 
دستورالعمل ها ومستندات مربوط به اداره آموزش :
1-تاييد صلاحيت شركت هاي آموزشي
2-تاييد صلاحيت كارشناسان استاندارد
3-تاييد صلاحيت مديران كنترل كيفيت
فايلها
تاييد_صلاحيت.rar 2.17 MB
پرسشنامه.doc 80.896 KB
درخواست.doc 29.696 KB
روش اجرايي صدور،تمديد پروانه استاندارد اجباري.tif 3.08 MB
مدارك سينا.docx 16.794 KB
بانك اطلاعات دفاتر پيشخوان استان گيلان.pdf 174.603 KB
tel.pdf 519.822 KB
فرم اظهاريه انطباق-نسخه ابلاغي.pdf 336.331 KB
کد اقتصادي.pdf 12.904 KB 997
شناسنامه تدوين ملي.pdf 320.48 KB
تدوين استاندارد ملي.pdf 517.583 KB
تدوين استاندارد بين المللي.pdf 526.337 KB
تاييد صلاحيت.pdf 457.16 KB
تائيد صلاحيت آزمايشگاه‌هاي همكار .pdf 534.676 KB
تائيد صلاحيت شركتهاي بازرسي.pdf 344.249 KB
پروانه کاربرد علامت استاندارد.pdf 360.771 KB
ارزيابي انطباق کالاهاي صادراتي و وارداتي.pdf 360.837 KB
اوزان.pdf 196.72 KB
تائيد صلاحيت شركت گواهي دهنده.pdf 310.783 KB
تائيد صلاحيت شركت‌ آموزشي.pdf 299.215 KB
تائيد صلاحيت کارشناسان.pdf 348.816 KB
pro.zip 824.29 KB
chart2-1400.jpg 624.778 KB
info1400.pdf 433.693 KB